اخبار اینستاگرامی

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در دومین همایش سراسری فرمانداران و استانداران سراسر کشور که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات و روند بودجه‌ای کشور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر با شدت بیشتری کشور با محدودیت منابع مواجه بود. اما با همه اینها انتظار انتقال این مشکلات به استان‌ها و جامعه توقعی نیست و از دولت تدبیر و امید تصور بشود.

وی برهمین اساس اضافه کرد: باید با همه منابع موجود به نحو مناسب توزیع منابع داشته باشیم تا هم چرخ اقتصادی کشور گردش داشته باشد و هم در مواردی که می‌توانیم صرفه جویی داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: در ماه‌های باقی‌مانده تاپایان سال جاری پیش بینی کردیم تا سقف 220 هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری 90 درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: برای پرداخت‌های جاری تا سقف 162 هزار میلیارد تومان انجام می‌شود که 7 هزار میلیارد تومان هزینه‌های استانی است، برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای نیز پیش بینی این است که تا 34 هزار میلیارد تومان پرداخت برای طرح‌های عمرانی داشته باشیم. 

نوبخت با بیان اینکه دو سال را با همه سختی‌ها سپری کرده‌ایم، گفت: استان‌ها در هزینه‌های رفاهی هر ساله با مشکلات مواجه می‌شوند، اما سعی کردیم سقف پرداختی‌های پرسنلی بیش از سقف 100 درصد باشد تا جبران خدمت همکاران در استان‌ها صورت گرفته باشد.

وی با اعلام اینکه عمده تمرکز برای آینده است، گفت: در سه روز گذشته همزمان بارفع تحریم‌ها بود و توانستیم بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را در دو لایحه جداگانه به مجلس بدهیم.

سخنگوی دولت افزود: امسال برخلاف گذشته بودجه را با تأخیر به مجلس دادیم البته بودجه کشور آبان ماه آماده بود، اما مبانی محاسباتی ما برپایه رفع تحریم‌ها بود.

نوبخت برهمین اساس خاطرنشان کرد: ما صادرات دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت را در بودجه گنجانده بودیم و معقول نبود که همچنان که تحریم‌ها هست بودجه را ارائه بدهیم. که از نظر مصالح ملی نیز چنین کاری خوب نبود. که خارجی‌ها و کسانیکه ما را تحریم کردند از برنامه‌های ماآگاه بشوند.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال 95 کشور 953 هزار میلیارد تومان است که 12.5 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری ادامه داد: بودجه عمومی کشور در سال آینده  307 هزار میلیارد تومان است که معقول هم هست و مبانی محاسباتی را به گونه‌ای قرار داده‌ایم که امکان استحصال وجود داشته باشد. 

نوبخت اضافه کرد: 682 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور نیز به بودجه شرکت‌ها مربوط می‌شود که 12.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و تلاش شده که ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت درآمدهای مالیاتی برویم  و از وابستگی به نفت بکاهیم، تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال 95 برنامه‌ها را توانستیم طوری تنظیم کنیم که سهم نفت 22.3 درصد در بودجه عمومی کشور است که نسبت به سنوات گذشته بسیار مناسب است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما سهم اعتبارات عمرانی را در بودجه از 21 به 23 درصد افزایش دادیم و سهم جاری حدود یک دهم درصد تقلیل یافته که علتش همین است که نابرابری‌هایی که وجود داشته در سال نخست برنامه ششم توسعه رفع بشود.

نوبخت با تأکید براینکه بین پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان نابرابری وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت این است که در مرحله نخست نابرابری پرداخت‌ها و شکاف‌های موجود را رفع کنیم و در فاز بعد بتوانیم در برنامه ششم توسعه افزایش نیز داشته باشیم.

وی خطاب به استانداران حاضر در همایش گفت: ردیف متمرکز یک هزار و 100 میلیارد تومانی برای معیشت همکارانمان در استان‌ها درنظرخواهیم گرفت.

نوبخت در پایان از افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 268 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:20

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آخرین آمار و جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها و عدم‌احراز صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

پرونده 1204 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 3113 داوطلب ردصلاحیت، 4720 داوطلب تأیید صلاحیت، 518 داوطلب نیز انصراف داده‌اند و 3528 داوطلب هم صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده، این در حالی است که اصلاح‌طلبان و مستقلان نسبت به اصول‌گرایان 8برابر بیشتر صلاحیت‌شان تأیید شده است.

اگر مقایسه‌ای از نظر تأیید صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب نسبت به اصول‌گرا داشته باشیم، می‌بینیم که تعداد اصلاح‌طلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده، 2برابر اصول‌گرایان است.

براساس این گزارش، برخی چهره‌های مشهور سیاسی هم به‌دلیل تشابه اسمی صلاحیت‌شان برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده است.

طبق این گزارش، 795 داوطلب در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که از این تعداد 162 داوطلب نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اعتراض به ردصلاحیت‌شان شکایت نکرده‌اند.

 عده‌ای از داوطلبان به‌دلیل اتهاماتی همچون قتل، سرقت، زنا، جعل سند، رشوه‌خواری و ارتشاء صلاحیت‌شان رد شده است.

به گزارش تسنیم، برخی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم به‌دلیل غیرایرانی بودن و یا داشتن تابعیت دوگانه ردصلاحیت شده‌اند. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افراد غیرایرانی و یا دارای تابعیت دوگانه نمی‌توانند در هیچ‌کدام از انتخابات‌ نامزد شوند.

همچنین از حدود 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که در انتخابات دوره دهم مجلس ثبت‌نام و ردصلاحیت شده‌اند، تعداد نمایندگان اصول‌گرا سهم بیشتری در ردصلاحیت‌ها را نسبت به نمایندگان اصلاح‌طلبان به خود اختصاص داده‌‌اند.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات تمامی داوطلبان اعم از تأیید صلاحیت‌شدگان، ردصلاحیت‌شدگان و یا آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده به‌صورت لحظه به لحظه از مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و وزارت دادگستری) به هیئت نظارت گزارش شده؛ علاوه بر این، افراد حقیقی و حراست سازمان‌ها و نهادها نیز گزارشات و مستندات لازم را درباره کاندیداها به هیئت نظارت ارائه می‌کنند.

براساس این گزارش، 2729 داوطلب در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که 56 داوطلب در مرحله اول انصراف دادند و 852 داوطلب نیز صلاحیت‌شان تأیید و 634 داوطلب هم ردصلاحیت شده‌اند و از طرفی 1141 داوطلب صلاحیت‌شان احراز نشده است. در تهران 127 داوطلب در هیئت اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که 46 داوطلب بابت ردصلاحیت‌شان شکایتی نکرده‌اند.

برخی از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، آدرس دقیقی برای تحقیقات در پرونده ثبت‌نام‌شان ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/*

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:20

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره  مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین کننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده پرافتخار برگزاری یک «مسابقه ملی و قوی» در عرصه انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیمی است، مراقب خدعه‌هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته‌ای باشید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم و بزرگ خواندند و با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که براساس وظیفه و با نیت الهی در انتخابات شرکت می‌کنند، قطعاً زمینه‌ساز جلب رضایت الهی برای خود خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگانی و پرنشاط مردم در انتخابات است و به‌اذن و توفیق الهی، مردمِ آگاه و بابصیرت ایران چنین حضوری در دو انتخابات پیش رو خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عده‌ای کمین کرده‌اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ‌گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده‌هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی‌فروشند، مصالح ملی را به‌دلیل رودربایستی زیر پا نمی‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به‌معنای آن نیست که بخواهند  کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی‌دهند و حتی در کشوری همچون آمریکا که خود را نماد آزادی معرفی می‌کند و عده‌ای ساده‌لوح هم آن را قبول و ترویج می‌کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می‌گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست‌اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده‌های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به‌صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب‌اللهی‌ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب‌اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ‌ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه‌چاک انقلاب و اسلام هستند به‌بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل‌تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به‌ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در جمع‌بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی‌ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنانشان را به بیان نکات مهمی درباره برجام اختصاص دادند.

ایشان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته‌ای افزودند: البته همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که ان‌شاءالله خداوند اجر می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف آمریکا، وانمود می‌کنند، افزودند: عده‌ای می‌خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است.

رهبر انقلاب در تبیین بی‌منطق بودن این حرکت خاطرنشان کردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به‌زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخشهایی از خانه‌تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دستاوردهای هسته‌ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته‌ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی‌ها کرده، بنابراین کمال بی‌انصافی است که برخی، این نتایج را «لطف آمریکایی‌ها» تبلیغ کنند!

ایشان با استناد به حرفهای «اخیراً آشکار آمریکایی‌ها» گفتند: هدف دشمن از تحریم‌ها، عصبانی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابانها بود اما ملت، صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد.

رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از این بهتر هم می‌شد کار را انجام داد اما به هر حال توانایی، فرصت و امکانات، همین نتایج را به‌همراه آورد که کار مهم و قابل توجهی هم هست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا را «بت بزرگ» و دیگر زورگویان غربی را بتهای حاشیه‌ای استکبار برشمردند و در تشریح اهداف واقعی دشمنان ایران در مسئله هسته‌ای افزودند: می‌توان سوگند یاد کرد که طرفهای ما می‌دانستند ایران به‌دنبال بمب هسته‌ای نیست و آنها هدفهای دیگری را دنبال می‌کردند.

ایشان متوقف کردن حرکت عمومی و رو به پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسئله هسته‌ای دانستند و افزودند: آنها می‌خواستند با تحقق این اهداف، به ملتها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی آمریکایی‌ها باشند، آنها می‌خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه‌های آمریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

ایشان اهداف و سیاستهای آمریکای کنونی را همان اهداف خشن و ضدایرانی آمریکای دوران ریگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند آمریکایی‌ها در اجرای برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غیر این‌صورت حتماً مقابله به مثل کنند.

رهبر انقلاب با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران آمریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه‌ها همین‌گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اشاره‌ای دیگر به ماهیت آمریکا افزودند: رویدادهای کنونی منطقه، منظورِ چند سال قبل آمریکایی‌ها از ضرورت شکل‌گیری یک خاورمیانه جدید را آشکار کرده است، خاورمیانه جدید آنها در واقع «خاورمیانه جنگ، تروریسم، تعصب و تحجر و لبریز از درگیری مذهبی و داخلی» است.

رهبر انقلاب به همه توصیه کردند: آمریکای واقعی را از این‌گونه عملکردهایش بشناسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با رد این سخن که رفع تحریم‌ها به‌معنای پایان مشکلات معیشتی مردم و حل معضلات اقتصادی است، افزودند: بهبود سفره‌های مردم و پیشرفت اقتصادی، برنامه و مدیریت می‌خواهد که این را بنده به همه دولتها گفته‌ام.

ایشان اقتصاد مقاومتی را راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی برشمردند و با تأکید بر پیگیری جدی مسئولان برای اجرای برنامه‌های تنظیم شده دستگاهها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشکلی را حل نمی‌کند، باید اقتصاد ایران را به‌گونه‌ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه‌های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد.

رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری افزودند: رفت و آمدهای کنونی هیأتهای خارجی و بسته شدن قراردادها، نباید به هیچ وجه به صنعت و تولید و کشاورزی داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند.

ایشان در پایان سخنانشان تأکید کردند: تدین، بصیرت، انقلابی‌گری و اقتدار ملت ایران تاکنون مانع دست‌اندازی جدی دشمنان سوگند خورده شده است و به‌فضل الهی، ملت در پرتو «تلاش عمومی، مخلصانه و همدلی و مهربانی» روز غلبه بر همه سیاستهای زورگویان جهانی و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهید دید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی، انتخابات را نعمتی الهی و پشتوانه امنیت، عزت و آبروی ملت و نظام اسلامی خواند و با تشکر از همکاری و همراهی وزارت کشور در مراحل مختلف برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونی، رقابتی و در کمال امنیت متمرکز است و برای تحقق این هدف، شورای نگهبان در کلیه مراحل از جمله بررسی صلاحیتها با دقت نظارت و اقدام خواهد کرد و تحت تأثیر فشارها و فضاسازیها قرار نخواهد گرفت.

همچنین وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیتهای ستاد انتخابات کشور در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی بیان کرد.

آقای رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مختلف وزارت کشور از جمله به‌کارگیری ظرفیتهای قانونی کشور، اطلاع رسانی به‌روز و شفاف، تلاش برای تأمین امنیت کامل و بسیج و ساماندهی همه امکانات مورد نیاز، گفت: وزارت کشور تعامل بسیار خوبی با دستگاههای مسئول در امر انتخابات داشته است.

انتهای پیام/*

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:20

محمد باقر صدوق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از عملکرد رییس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی رفتارهای سیاسی وی در مصاحبه اخیر با رسانه‌ گاردین اشاره کرد و افزود: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست به‌جای اعتراض به شورای نگهبان بهتر است در کارهای سیاسی دخالتی نکند؛ اگر می‌خواهد چنین عملکردی داشته باشد مناسب‌ترین راه این است که استعفا بدهد.

مدیرکل سابق محیط زیست استان تهران علت صحبت‌های ابتکار پیرامون شورای نگهبان و یا تأیید و رد صلاحیت‌ها را حضور دو تن از دوستانش در جمع کاندیداها دانست و گفت: شهربانو امانی و سید احمد نبوی که یکی از آنان مشاور ابتکار و دیگری مدیرکل سابق بازرسی ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست بوده‌اند رد صلاحیت شده‌ و نگرانی ابتکار نیز از بیان مطالب مندرج در رسانه‌های بیگانه به همین علت است.

صدوق ضمن گلایه از مصاحبه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با رسانه‌های بیگانه تأکید کرد: بهتر است ابتکار در جایی به کار گرفته می‌شد که به‌راحتی به سلایق سیاسی‌اش بپردازد و محیط زیست نیز قربانی نمی‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: ای‌کاش مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست لحظاتی را نیز کنار کارمندان خود و در اتاق‌هایشان سپری کند و پای درددل آنان نیز بنشیند.

به گزارش تسنیم، معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با گاردین اعلام کرده که مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

وی مدعی شده است: نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم‌انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم‌انداز دموکراسی در کشور داریم.

انتهای پیام/*

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:45

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در ششمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بیان اینکه بسیاری از توفیق‌ها و نصرت‌های الهی مسلمین به‌خاطر همین جمله امام(ره) بود که سفارش کردند "در راه خدا قیام کنید چه گروهی و چه انفرادی و قیام در راه خدا یک تکلیف الهی است"، گفت: تکلیف الهی را باید انجام داد و نیاز به حساب و کتاب در انجام آن نیست، اما برای اجرای بهتر آن باید تفکر کرد.

وی افزود:‌ ماجرای مقاومت که امروز جهان را به هم ریخته و منطقه را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده، از روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری حمایت‌های دشمنان از صدام در جنگ 8ساله، اظهار داشت: اما ملت ایران با تکیه بر نیروی ایمان در برابر همه تجهیزات پیشرفته آن زمان غرب و شرق ایستادگی کرد و ملت و شیعیان جنوب لبنان امروز با الگو از جنگ 8ساله مقاومت، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه در جنوب لبنان کردند.

سرلشکر جعفری با اعلام اینکه مقاومت همچنان ادامه دارد و دشمنان کانون این جوشش و بیداری اسلامی را در ایران اسلامی می‌دانند و تفکر خود را بر فشار به ملت ایران معطوف کرده‌اند تا مانع گسترش انقلاب شوند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انواع توطئه‌ها و حملات فرهنگی، فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی را در دهه دوم انقلاب پیاده کردند، اما وقتی آمریکا، شیطان بزرگ، متوجه شد که نمی‌تواند جلوی پیشروی انقلاب را بگیرد، توطئه 11 سپتامبر را به وجود آورد تا بتواند حمله نظامی به کشورهای اسلامی ایران، عراق و افغانستان انجام دهد و از این طریق بتواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد و برهمین اساس ابتدا به افغانستان و سپس به عراق حمله کردند و به‌دنبال این بودند تا حاکمیت آمریکایی در عراق ایجاد کنند، اما مقاومت مردم عراق چیز دیگری را رقم زد و آمریکایی‌ها نه‌تنها نتوانستند به هدف خود در عراق برسند که به‌عکس آن، صدام حسین، مهره آمریکایی‌ها از بین رفت و جای آن حکومت اسلامی که طرفدار انقلاب اسلامی و همراه انقلاب بود، شکل گرفت. البته آمریکایی‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند حکومت اسلامی را در عراق از بین ببرند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از حمله به عراق و افغانستان محاصره کامل نظامی ایران بود تا به ایران حمله کنند، اظهار داشت: اما وقتی نتیجه مقاومت مردم در افغانستان و عراق را دیدند از کارشان ترسیدند. وقتی آمادگی مقاومت و نیروهای مسلح ایران را دیدند، پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سال 86 اوج آمادگی آمریکا در اطراف ایران و تکمیل شدن محاصره نظامی علیه کشورمان بود که ما را بترسانند و انقلاب دست از اهداف خود بردارد، اما نتیجه به‌عکس گرفتند. خودشان ترسیدند و ناامید شدند و به‌سمت توطئه‌های داخلی رفتند و متوجه شدند اقدام مستقیم برای مقابله با انقلاب اسلامی بی‌فایده است.

به‌گفته سرلشکر جعفری، امروز هیچ ارتشی قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر حرکت و نهضت انقلاب اسلامی نیست و ارتش آمریکا و صهیونیست‌ها نیز چنین توانایی‌هایی را ندارند و می‌دانند که انقلاب طومار آنها را برخواهد چید.

وی با ابراز اینکه آمریکایی‌ها پس از شکست در بسیاری از توطئه‌های‌شان علیه انقلاب به‌سمت دسیسه خبیث انگلیس رفته‌اند، گفت: آنها به‌دنبال این بودند که از داخل اسلام و کشورهای منطقه اختلاف‌افکنی را شروع کنند تا از توانایی‌های بالقوه درون اسلام علیه انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند و نقش آل‌سعود صهیونیست که امروز تندتر از صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند آشکارتر می‌شود که با کارهای‌شان خیال اسرائیل را تقریباً در منطقه راحت کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا با محوریت آل‌سعود در منطقه علیه انقلاب برنامه‌ریزی و توطئه می‌کند و در همین راستا فتنه 88 را جهت تضعیف و از بین بردن انقلاب پیش‌بینی کردند، اما در این مورد نیز شکست خوردند.

سرلشکر جعفری با اظهار اینکه بعد از فتنه 88 و 9 دی سد حرکت‌ها و مقاومت بیداری اسلامی شکسته شد و از همین زمان نقش و خیانت آل‌سعود نمایان شد، افزود: خیانت آل‌سعود از آنجایی نمایان شد که برای متوقف کردن نهضت بیداری اسلامی و به انحراف کشاندن آن سرمایه‌گذاری کردند و در این راستا از داعش حمایت کردند. در مصر و سایر کشورها سرمایه‌گذاری کردند تا انقلاب‌های‌شان به انحراف کشیده شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز مواجه هستیم در درون اسلام با مقابله جوامع اسلامی با انقلاب اسلامی و آمریکا و اسرائیل دیگر خیال‌شان راحت شده و خوشحال هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری انقلاب مصر و نقش آل‌سعود در به انحراف کشاندن اهداف انقلاب این کشور، گفت: یکی از کشورهای عربی منطقه مثل مصر بیداری‌اش شکست خورد، چرا که می‌خواست راه سازش با آمریکا را و نمایندگان او مثل عربستان و اسرائیل را به‌جای مقاومت اسلامی برگزیند که انقلاب مصر این‌گونه منحرف و شکست خورد، اما در مقابل کشورهایی که مسیرشان را با رعایت اصول انقلاب اسلامی پیش بردند دائما با موفقیت، پیروزی و نصرت الهی مواجه هستند.

سرلشکر جعفری یکی از اهداف شکل‌گیری داعش و حمایت آل‌سعود از این گروهک تروریستی را ساقط کردن حکومت بشار اسد دانست و افزود: اما گناه بشار اسد و حکومت او چه بود؟ او چون از انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد و برای پیشبرد آن بسترسازی می‌کرد و با عربستان و آمریکا همراه نشد، مورد حمله آنان قرار گرفت. اما تجربه نشان داد که نمی‌توانند به اهداف خودشان در ساقط کردن بشار اسد برسند.

وی در ادامه تأکید کرد: ما سناریوی تجزیه عراق و سوریه را  یک طرح کاملاً صهیونیستی و آمریکایی می‌دانیم و آن را بر هم خواهیم زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنها حتی از لشکرکشی مستقیم به سوریه هم منصرف شدند. امروز دل‌های مردم سوریه، عراق و لیبی و بسیاری از کشورهای اسلامی با انقلاب و جمهوری اسلامی یکی شده و این اتفاق تا قبل از حمله داعش به عراق رخ نداده بود؛ امروز مردم سوریه معتقدند تنها کشور و ملتی که از آنها به‌صورت واقعی حمایت کرده، ایران است و راه سعادتشان را در ادامه مقاومت می‌دانند و این نخستین دستاورد حمله داعش به سوریه و عراق بوده است.

وی دومین دستاورد حمله داعش را تشکیل بسیج مردمی در سوریه، عراق و لیبی عنوان کرد و گفت: امروز هیچ نیروی سازمان یافته و ارتشی از اسرائیل و آمریکا هم نمی‌تواند در برابر این بسیج مردمی ایستادگی کند. این برای بقا و ایستادگی لازم است و این راه ادامه دارد و ان‌شاءالله تا آزادی قدس شریف و آزادی فلسطین، و این پیروزی‌ها ان‌شاءالله نزدیک است و خدا را به‌خاطر این مقاومت شکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان اظهار داشت: غزه با عرض و طولی کمتر از تهران و جمعیتی متراکم‌تر از تهران در حال ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است و ان‌شاءالله نصرت الهی نزدیک است.

انتهای پیام/*

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:45

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره  مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین کننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده پرافتخار برگزاری یک «مسابقه ملی و قوی» در عرصه انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: امریکا، همان امریکای قدیمی است، مراقب خدعه هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته ای باشید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم و بزرگ خواندند و با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که براساس وظیفه و با نیت الهی در انتخابات شرکت می کنند، قطعاً زمینه ساز جلب رضایت الهی برای خود خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگانی و پرنشاط مردم در انتخابات است و به اذن و توفیق الهی، مردمِ آگاه و با بصیرت ایران چنین حضوری در دو انتخابات پیش رو خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عده ای کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند  کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالیکه نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب اللهی ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در جمع بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنانشان را به بیان نکات مهمی درباره برجام اختصاص دادند.

ایشان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته ای افزودند: البته همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که انشاءالله خداوند اجر می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با انتقاد از کسانیکه همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف امریکا، وانمود می کنند افزودند: عده ای می خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است.

رهبر انقلاب در تبیین بی منطق بودن این حرکت خاطرنشان کردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخشهایی از خانه تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دستاوردهای هسته ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی ها کرده، بنابراین کمال بی انصافی است که برخی، این نتایج را «لطف امریکایی ها» تبلیغ کنند!

ایشان با استناد به حرفهای «اخیراً آشکار امریکایی ها» گفتند: هدف دشمن از تحریم ها، عصبانی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابانها بود اما ملت، صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد.

رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از این بهتر هم می شد کار را انجام داد اما به هر حال توانایی، فرصت و امکانات، همین نتایج را به همراه آورد که کار مهم و قابل توجهی هم هست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا را «بت بزرگ» و دیگر زورگویان غربی را بتهای حاشیه ای استکبار برشمردند و در تشریح اهداف واقعی دشمنان ایران در مسئله هسته ای افزودند: می توان سوگند یاد کرد که طرفهای ما می دانستند ایران به دنبال بمب هسته ای نیست و آنها هدفهای دیگری را دنبال می کردند.

ایشان متوقف کردن حرکت عمومی و رو به پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسئله هسته ای دانستند و افزودند: آنها می خواستند با تحقق این اهداف، به ملتها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی امریکایی ها باشند، آنها می خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه های امریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

ایشان اهداف و سیاستهای امریکای کنونی را همان اهداف خشن و ضد ایرانی امریکای دوران ریگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند امریکایی ها در اجرای برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غیر اینصورت حتماً مقابله به مثل کنند.

رهبر انقلاب با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران امریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه ها همین گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اشاره ای دیگر به ماهیت امریکا افزودند: رویدادهای کنونی منطقه، منظورِ چند سال قبل امریکایی ها از ضرورت شکل گیری یک خاورمیانه جدید را آشکار کرده است، خاورمیانه جدید آنها در واقع «خاورمیانه جنگ، تروریسم، تعصب و تحجر و لبریز از درگیری مذهبی و داخلی» است.

رهبر انقلاب به همه توصیه کردند: امریکای واقعی را از اینگونه عملکردهایش بشناسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با رد این سخن که رفع تحریم ها به معنای پایان مشکلات معیشتی مردم و حل معضلات اقتصادی است افزودند: بهبود سفره های مردم و پیشرفت اقتصادی، برنامه و مدیریت می خواهد که این را بنده به همه دولتها گفته ام.

ایشان اقتصاد مقاومتی را راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی برشمردند و با تأکید بر پیگیری جدی مسئولان برای اجرای برنامه های تنظیم شده دستگاهها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشکلی را حل نمی کند، باید اقتصاد ایران را به بگونه ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد.

رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری افزودند: رفت و آمدهای کنونی هیأتهای خارجی و بسته شدن قراردادها، نباید به هیچ وجه به صنعت و تولید و کشاورزی داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند.

ایشان در پایان سخنانشان تأکید کردند: تدین، بصیرت، انقلابی گری و اقتدار ملت ایران تاکنون مانع دست اندازی جدی دشمنان سوگند خورده شده است و به فضل الهی، ملت در پرتو «تلاش عمومی، مخلصانه و همدلی و مهربانی» روز غلبه بر همه سیاستهای زورگویان جهانی و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهید دید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی، انتخابات را نعمتی الهی و پشتوانه امنیت، عزت و آبروی ملت و نظام اسلامی خواند و با تشکر از همکاری و همراهی وزارت کشور در مراحل مختلف برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونی، رقابتی و در کمال امنیت متمرکز است و برای تحقق این هدف، شورای نگهبان در کلیه مراحل از جمله بررسی صلاحیتها با دقت نظارت و اقدام خواهد کرد و  تحت تأثیر فشارها و فضاسازیها قرار نخواهد گرفت.

همچنین وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیتهای ستاد انتخابات کشور در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی بیان کرد.

آقای رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مختلف وزارت کشور از جمله بکارگیری ظرفیتهای قانونی کشور، اطلاع رسانی به روز و شفاف، تلاش برای تأمین امنیت کامل و بسیج و ساماندهی همه امکانات  مورد نیاز، گفت: وزارت کشور تعامل بسیار خوبی با دستگاههای مسئول در امر انتخابات داشته است.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:45

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. محورهای فرمایشات ایشان در این دیدار به شرح ذیل است:

* الان همه‌ی مسئولان چه مسئولان دولتی چه آن هیئت نظارت مراقب باشند که آن طرف مقابل خدعه نکند و به لبخند و ماسکی که بر چهره زده نمی‌شود اعتماد کرد/ مراقب خدعه کردن باشند، مراقب باشند آنچه دارند انجام می‌دهند منطبق باشد با آنچه در واقع تعهد کرده‌اند؛ اگر خدعه‌ای از طرف دیدند باید مقابله به مثل کنند، اگر طرف مقابل نقض عهد کرد، این طرف هم باید نقض عهد کند.

* مردم، با بصیرت و فکر، انسانهای صالح را انتخاب کنند؛ کسی که وقتی در مسند نشست خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد/ بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس/ در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند.

* بنده همیشه به دست‌اندرکاران انتخابات می‌گویم پایتان را جای قرص بگذارید و آن جای قرص قانون است. مُرّ قانون را رعایت کنید. به نهادهای قانونی اهانت نشود. یک نهاد قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم. نه اینکه اشتباه نمی‌کند اما این دلیل نمی‌شود تضعیف کنیم. این باب اگر باز شود هرج و مرج خواهد شد/ اذهان عمومی را مشوش نکنند. بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات. مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

* برجام حادثه‌ی مهم و بزرگی بود نه اینکه همه‌ی خواسته‌های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته‌های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیئت مذاکره‌کننده و وزیر و رئیس‌جمهور زحمت کشیدند/ بعضی می‌خواهند این‌جور وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده، لکن این‌جور نیست/ این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان است/ شخصاً معتقدم که از این بهتر هم می‌شد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛ همین اندازه هم کار مهمی است.

* تحریم‌ها برداشته شد؛ آیا مشکلات معیشت و سفره‌ی مردم حل خواهد شد؟ نه؛ من هم در این دولت و هم در دولت قبل گفتم مشکلات اقتصادی ممکن است 20 تا 40 درصد مربوط به تحریم‌ها باشد؛ بقیه مربوط است به ما؛ ما باید درست عمل کنیم. برنامه و مدیریت لازم است.

* این حرکاتی که جوانان سپاه پاسداران در خلیج فارس کردند و فرصت نشده که من از آنها تشکر بکنم، کار بسیار درستی کردند/ کسانی که اهل سیاست هستند همین‌جور عمل کنند؛ ببینند کجا از خط تجاوز می‌کنند، جلویش را با قدرت بگیرند.

رهبر انقلاب: جوان مؤمن و انقلابی و حزب‌اللهی را متهم نکنید به تندروی؛ اینها همان‌هایی هستند که خالصانه در صحنه حاضرند و آنجا که دفاع از امنیت کشور و خون دادن مطرح باشد، در میدان می‌آیند/ به صرف اینکه قضیه‌ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را موردتهاجم قرار دهند.

انتهای پیام/3

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:40

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، 50 سازمان حقوقی عربی خواستار لغو عضویت عربستان از شورای حقوق بشر شدند.

این 50 سازمان در نامه‌ای به «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند که عضوت عربستان در شورای حقوق بشر لغو شود.

این سازمانها ابراز امیدواری کردند که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به نامه آنها پاسخ مثبت بدهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته تاکنون به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به یمن به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی، تجاوز زمینی، هوایی و دریایی خود را به یمن آغاز کرده است.

رژیم سعودی از ابتدای تجاوز تاکنون بارها از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی از قبیل بمبهای خوشه‌ای علیه مردم یمن استفاده کرده است.

تاکنون هزاران نفر از مردم مظلوم یمن به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند و بیشتر زیرساختهای حیاتی این کشور تخریب شده است.

 از ابتدای جنگ عربستان علیه یمن تاکنون 747 کودک یمنی جان باخته و 1108 نفر از آنها نیز زخمی شده‌اند.

امارات، بحرین، قطر، مصر و سودان و مزدورانی از آفریقا و آمریکای لاتین در این تجاوز ظالمانه شرکت دارند.

از سوی دیگر رژیم سعودی دهها شهروند خود را اعدام کرد و به نقض آزادی‌ها و حقوق شهروندی ادامه داد.

انتهای پیام/6

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام/3

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در ششمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بیان اینکه بسیاری از توفیق‌ها و نصرت‌های الهی مسلمین به خاطر همین جمله امام(ره) بود که سفارش کردند "در راه خدا قیام کنید چه گروهی و چه انفرادی و قیام در راه خدا یک تکلیف الهی است"، گفت: تکلیف الهی را باید انجام داد و نیاز به حساب و کتاب در انجام آن نیست، اما برای اجرای بهتر آن باید تفکر کرد.

وی افزود:‌ ماجرای مقاومت که امروز جهان را به هم ریخته و منطقه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده، از روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری حمایت‌های دشمنان از صدام در جنگ 8 ساله، اظهار داشت: اما ملت ایران با تکیه بر نیروی ایمان در برابر همه تجهیزات پیشرفته آن زمان غرب و شرق ایستادگی کرد و ملت و شیعیان جنوب لبنان امروز با الگو از جنگ 8 ساله مقاومت، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه در جنوب لبنان کردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مقاومت همچنان ادامه دارد و دشمنان کانون این جوش و بیداری اسلامی را در ایران اسلامی می‌دانند و تفکر خود را بر فشار به ملت ایران معطوف کرده‌اند تا مانع گسترش انقلاب شوند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انواع توطئه‌ها و حملات فرهنگی، فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی را در دهه دوم انقلاب پیاده کردند، اما وقتی آمریکا شیطان بزرگ متوجه شد که نمی‌تواند جلوی پیشروی انقلاب را بگیرد، توطئه 11 سپتامبر را به وجود آورد تا بتواند حمله نظامی به کشورهای اسلامی ایران، عراق و افغانستان انجام دهد و از این طریق بتواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد و برهمین اساس ابتدا به افغانستان و سپس به عراق حمله کردند و به دنبال این بودند تا حاکمیت آمریکایی در عراق ایجاد کنند، اما مقاومت مردم عراق چیز دیگری را رقم زد و آمریکایی‌ها نه تنها نتوانستند به هدف خود در عراق برسند که برعکس آن، صدام حسین، مهره آمریکایی‌ها از بین رفت و جای آن حکومت اسلامی که طرفدار انقلاب اسلامی و همراه انقلاب بود، شکل گرفت. البته آمریکایی‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند حکومت اسلامی را در عراق از بین ببرند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از حمله به عراق و افغانستان محاصره کامل نظامی ایران بود تا به ایران حمله کنند، اظهار داشت: اما وقتی نتیجه مقاومت مردم در افغانستان و عراق را دیدند از کارشان ترسیدند. وقتی آمادگی مقاومت و نیروهای مسلح ایران را دیدند، پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سال 86 اوج آمادگی آمریکا در اطراف ایران و تکمیل شدن محاصره نظامی علیه کشورمان بود که ما را بترسانند و انقلاب دست از اهداف خود بر دارد، اما نتیجه برعکس گرفتند. خودشان ترسیدند و ناامید شدند و به سمت توطئه‌های داخلی رفتند و متوجه شدند اقدام مستقیم برای مقابله با انقلاب اسلامی بی‌فایده است.

به گفته سرلشکر جعفری، امروز هیچ ارتشی قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر حرکت و نهضت انقلاب اسلامی نیست و ارتش آمریکا و صهیونیست‌ها نیز چنین توانایی‌هایی را ندارند و می‌دانند که انقلاب طومار آنها را برخواهد چید.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از شکست در بسیاری از توطئه‌های‌شان علیه انقلاب به سمت دسیسه خبیث انگلیس رفته‌اند، گفت: آنها به دنبال این بودند که از داخل اسلام و کشورهای منطقه اختلاف‌افکنی را شروع کنند تا از توانایی‌های بالقوه درون اسلام علیه انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند و نقش آل‌سعود صهیونیست که امروز تندتر از صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند آشکارتر می‌شود که با کارهای‌شان خیال اسرائیل را تقریبا در منطقه راحت کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا با محوریت آل‌سعود در منطقه علیه انقلاب برنامه‌ریزی و توطئه می‌کند و در همین راستا فتنه 88 را جهت تضعیف و از بین بردن انقلاب پیش‌بینی کردند، اما در این مورد نیز شکست خوردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه بعد از فتنه 88 و 9 دی سد حرکت‌ها و مقاومت بیداری اسلامی شکسته شد و از همین زمان نقش و خیانت آل‌سعود نمایان شد، افزود: خیانت آل‌سعود از آنجایی نمایان شد که برای متوقف کردن نهضت بیداری اسلامی و به انحراف کشاندن آن سرمایه‌گذاری کردند و در این راستا از داعش حمایت کردند. در مصر و سایر کشورها سرمایه‌گذاری کردند تا انقلاب‌های‌شان به انحراف کشیده شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز مواجه هستیم در درون اسلام با مقابله جوامع اسلامی با انقلاب اسلامی و آمریکا و اسرائیل دیگر خیال‌شان راحت شده و خوشحال هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری انقلاب مصر و نقش آل‌سعود در به انحراف کشاندن اهداف انقلاب این کشور، گفت: یکی از کشورهای عربی منطقه مثل مصر بیداری‌اش شکست خورد، چرا که می‌خواست راه سازش با آمریکا را و نمایندگان او مثل عربستان و اسرائیل را به جای مقاومت اسلامی برگزیند که انقلاب مصر این‌گونه منحرف و شکست خورد، اما در مقابل کشورهایی که مسیرشان را با رعایت اصول انقلاب اسلامی پیش بردند دائما با موفقیت، پیروزی و نصرت الهی مواجه هستند.

سرلشکر جعفری یکی از اهداف شکل‌گیری داعش و حمایت آل‌سعود از این گروهک تروریستی را ساقط کردن حکومت بشار اسد دانست و افزود: اما گناه بشار اسد و حکومت او چه بود؟ او چون از انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد و برای پیشبرد آن بسترسازی می‌کرد و با عربستان و آمریکا همراه نشد، مورد حمله آنان قرار گرفت. اما تجربه نشان داد که نمی‌توانند به اهداف خودشان در ساقط کردن بشار اسد برسند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما سناریوی تجزیه عراق و سوریه را  یک طرح کاملاً صهیونیستی و آمریکایی می‌دانیم و آن را بر هم خواهیم زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنها حتی از لشکرکشی مستقیم به سوریه هم منصرف شدند. امروز دل‌های مردم سوریه، عراق و لیبی و بسیاری از کشورهای اسلامی با انقلاب و جمهوری اسلامی یکی شده و این اتفاق تا قبل از حمله داعش به عراق رخ نداده بود؛ امروز مردم سوریه معتقدند تنها کشور و ملتی که از آنها به صورت واقعی حمایت کرده، ایران است و راه سعادتشان در ادامه مقاومت می‌دانند و این نخستین دستاورد حمله داعش به سوریه و عراق بوده است.

وی دومین دستاورد حمله داعش را تشکیل بسیج مردمی در سوریه، عراق و لیبی عنوان کرد و گفت: امروز هیچ نیروی سازمان یافته و ارتشی از اسرائیل و آمریکا هم نمی‌تواند در برابر این بسیج مردمی ایستادگی کند. این برای بقا و ایستادگی لازم است و این راه ادامه دارد و انشاءالله تا آزادی قدس شریف و آزادی فلسطین و این پیروزی‌ها انشاءالله نزدیک است و خدا را به خاطر این مقاومت شکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان اظهار داشت: غزه با عرض و طولی کمتر از تهران و جمعیتی متراکم‌تر از تهران در حال ایستادگی در برابر رژیم‌صهیونیستی است و انشاءالله نصرت الهی نزدیک است.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، به نظر می رسد، گادی آیزینکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل قاعده و رسم مربوط به سری بودن و محرمانه بودن در داخل حریم‌های سیاسی و نظامی حاکم بر اسرائیل را شکسته است و حتی بخش مربوط به مسائل امنیتی را هم نقض کرده، چرا که برای اولین بار در تاریخ شکل گیری ارتش اسرائیل یعنی از 60 سال قبل تا به امروز از یک سند محرمانه نظامی که یک سند رسمی هم بوده پرده برداشت و آن را فاش کرد، این سند " راهبرد ارتش اسرائیل " نام دارد.

آیزینکوت که از اوایل دسامبر سال گذشته میلادی به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل منصوب شد، یعنی تنها بعد از گذشت 4 ماه از پایان جنگ سال 2014 علیه نوار غزه عهده دار این سمت شد، فصول و چارچوب های تغییر و تحولات داخل ارتش اسرائیل را که قرار است همزمان با شکل گیری چالش های آتی و تغییرات جاری در بخش های مختلف منطقه عربی و غیر عربی صورت گیرد، فاش کرد.

بخش‌های اصلی این سند و راهبرد جدید ارتش اسرائیل دارای 5 فصل البته معلوم نیست چه رازی در پس افشای این مسائل محرمانه در شرایط کنونی نهفته است، البته در این میان نگاه‌ها به راهبرد جنگی آتی اسرائیل هم دوخته شده است.

نخست :

این سند راهبردی ارتش اسرائیل بر چه مسائلی استوار بوده است ؟

آن چه که در این سند جلب توجه می کند، آن است که در این راهبرد نامی از تهدید ایرانی به میان نیامده است، اگر چه مقامات اسرائیلی همواره به این تهدید ایرانی به صورت پی در پی تاکید داشتند و این مساله حکایت از این دارد که یا تلاش کرده اند، این موضوع را در لفافه ای از مسائل سری بپوشانند، یا این که فرماندهان بر این عقیده اند که توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ از حجم تهدیدهای ایران برای مدت آتی کاسته است. 

اما این سند در 33 صفحه منتشر شده است، البته این سند بخشی از یک سند بزرگ تر است، که محتویات و مضمون آن هنوز بسیار محرمانه است و اسرائیلی ها آن را چنین می پندارند، این سند دیدگاه های رئیس کنونی ستاد مشترک ارتش اسرائیل و ستاد مشترک ارتش را برای نحوه تعامل با خطرهای مشخص را معین کرده است.

این سند نقشه ای از آنچه تهدید از سوی کشورهای عربی و غربی خوانده شد، فاش می سازد، همچنین نحوه فعالیت ارتش اسرائیل و راه های تحقق اهداف این ارتش را مشخص می کند، از این رو می توان گفت این سند جدید برخی از تحلیلگران اسرائیلی را بر آن داشت تا اعلام کنند، این سند جدید نمی تواند تا سطح نظریه جدید امنیت داخلی اسرائیل به شمار آید.

اما با وجود نبود نظریه های متناسب با تحولات موجود این سند می تواند پاسخ های مناسبی را برای تحولات پی در پی منطقه با خود به همراه داشته باشد.

این سند تاکید دارد که هدف از ارائه داده شدنش تلاشی برای ترسیم نظریه ای فراگیر با هدف فعال کردن نیروها و استفاده از آنها در تمامی جبهه ها می باشد و تهیه کنندگان این سند امیدوارند تمام فرماندهان جبهه‌ها به آن مراجعه کرده و نظریه های رزمی خاص خود را در تمام سطوح شکل دهند.

این سند تاکید می کند که موفقیت اجرای سفارش هایی که در آن وجود دارد، تضمینی برای عملی کردن طرح موسوم به "جدعون " که اخیرا تهیه شد و سال ها بر روی آن کار شده خواهد بود، این طرح به گفته بسیاری متضاد با طرح موسوم به " لوکر " است، طرحی که با مخالفت ارتش اسرائیل رو به رو شد، و در آن " لوکر " خواستار کاستن از تعداد افسران ارتش و وحدهای نظامی و مرخص کردن نزدیک به 100 هزار نظامی از نیروهای ذخیره ارتش است که طی سال های آتی باید از ارتش بیرون روند.

از این رو این سند جدید به مثابه بازنگری در اولویت های داخلی ارتش اسرائیل است، که دربرگیرنده شمار نیروهای ارتش و برنامه های کنونی آن برای مقابله با هر طرف خارجی است و طرحی را برای مقابله با تهدیدهای خارجی براساس جنگ 33 روزه سال 2006 و نبردهای ارتش با نوار غزه در گذشته است. 

این راهبرد جدید، مربوط به سند جدید بر این اساس پایه ریزی شده است که تهدیدهای مربوط به بخش تهدیدهای نخست سنتی و غیر سنتی که اسرائیل با آنها روبه رو بوده است و بخصوص تهدیدهای مرزی در حال کاسته شدن هستند، در مقابل، تهدیدها به صورت تهدیدهای سازمان های تروریستی و حملات سایبری شده اند و در حال افزایش هستند.

کسی که این سند را پیگیری کند متوجه خواهد شد، این سند درس های امنیتی و نظامی را ارئه می دهد، تجاربی که از جنگ های اسرائیل در لبنان و نوا غزه به دست آمده است، بخصوص بعد از یک سری انتقادهایی که به نهادهای نظامی مطرح شد، و از این نهادها بعد از پایان جنگ ها به دلیل تلفات و خسارات فراوانی که برجای گذاشتند نسبت داده شد.

تنها این نیست، بلکه این سند آمده است تا طرح های نظامی " نوینی " را مطرح کنند، تا در هر رویارویی آتی از آن استفاده شود، بدون فاش کردن آن برای همگان، بخصوص این سند برای رویارویی با حزب الله لبنان و جنبش حماس در غزه و با اشاره کردن به این موضوع که هر دوی این گروه ها از سوی ایران حمایت دریافت می کنند و از نظر تهیه کنندگان این سند خطر این دو گروه از خطر داعش یا خطر هر گروه اسلامی " تروریستی " در منطقه کمتر نیست.

دوم :

چه فصل هایی را این سند در برداشته است، و مضمون موضوعات مطرح شده در آن کدامند ؟

این سند مشتمل بر 5 فصل است و این فصول عبارتند از :

فصل اول :

در این فصل به چارچوب راهبردی سند و نحوه برنامه ریزی‌های نظامی که قرار است اسرائیل در مرحله آتی به آن دست یابد، اشاره شده است.

همچنین در این فصل به حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی حماس، سوریه و ایران اشاره شده و به نتایج خطرناک حاصل از هرگونه رویارویی احتمالی با هریک از آنها اشاره شده است.

همچنین در این فصل از سند مذکور به جنبه نظامی از تصورات امنیتی هم اشاره شده است، که در برگیرنده اطلاعات نظامی و داخلی و تحقق پیروزی قطعی در هر رویارویی است، به گونه ای که " آیزنکوت " مشخصا اعلام کرده است زمانی که وارد جنگی می شده، هرگز به منظور اشغال اراضی دست به آن جنگ ها نزده است و حتی درصدد تحقق اهداف راهبردی هم نبوده است، برخلاف جنگ نخست اسرائیل برضد لبنان، بلکه هدف در جنگ های بعدی صرفا هجوم مستقیم بوده است.

از این رو نظامیان ارتش اسرائیل ترجیح می دهند، همواره با نیروهای کوچکی وارد جنگ شوند، چرا که چنین نبردی باعث می شود، بتوان در آن مانور داد و در جبهه های مختلف به صورت ساده و سریع جابجا شد، که این امر با نیروهای بزرگ و ثابت قابل تحقق یافتن نمی باشد، اما " آیزینکوت " نظر همگان را به این مساله جلب می کند که اسرائیل سعی برای سازش و خودداری از درگیری و رویارویی دارد، اما اگر درگیری تحمیل شود، در آن صورت ناگزیر باید تمام توان خود را به این درگیری متمرکز کرد، تا پیروزی محقق شود.

وی همچنین تاکید دارد که در نبردهای جنگی با سازمان های اسلامگرا که دولت ها در آن نقشی ندارند ( همچون حماس و حزب الله ) از ارتش اسرائیل خواسته می شود، این نبردها را با پیروزی خاتمه دهند و شرایط پایان دادن به نبرد را به طرف مقابل دیکته کنند.

فصل دوم :

در این فصل به اصول مربوط به مفهوم امنیت داخلی و رابطه بین اهداف داخلی و استخدام و به کارگیری قدرت اشاره شده است، علاوه بر آن به ویژگی های محیط پیرامون فعالیت و راهبردی بودن آن ویژگی ها در مرحله آتی اشاره کرده، به گونه ای که " سرکوب و هشدار و دفاع و تعیین سرنوشت و پیروزی از اصول اساسی عقیده رزمی اسرائیل شناخته شده اند."

از این رو اولین اصل راهبردی ذکر شده در این فصل امنیت داخلی است که " تکیه بر راهبرد امنیت داخلی " نامیده می شود، اصلی که بر " تضمین وجود و بقای اسرائیل و تولید سرکوب فعال و به تعویق انداختن اندیشیدن به نبرد و در صورت لزوم بی طرف ساختن تهدیدها " را در بر می گیرد.

علاوه بر این به اصل اهمیت همکاری راهبردی هم تاکید شده است، که در برگیرنده توسعه روابط دفاعی با ایالات متحده و توسعه روابط راهبردی با کشورهای اصلی دیگر را در بر می گیرد، کشورهایی که اسرائیل را به مثابه خط مقدم دفاع از سرزمین های خود به شمار می آورند.

فصل سوم :

در این فصل به استفاده و به کارگیری نیرو تاکید شده است، غرض از اقدام نظامی بررسی توان عملکردی ارتش اسرائیل در حالات فوق العاده و جنگی است، مضافا بر آن به توانایی ها و تلاش های صورت گرفته در حالات نزاع و حالاتی از این قبیل تاکید دارد.

برای تحقیق و بررسی این امر بر لزوم توسعه جایگاه اسرائیل در عرصه منطقه ای و تقویت توافقنامه های سازش و همچنین استفاده از توانایی های نهفته برای همکاری با جبهه های میانه رو در منطقه تاکید دارد، که البته در تمام این امور باید برتری نسبی مستند بر کیفیت توان انسانی و قدرت و توان تکنولوژی پیشرفته و برتری اطلاعاتی از هر نوع برای اسرائیل باید محفوظ باقی بماند.

در این سند همچنین تاکید شده است که در تاسیس ارتش اسرائیل باید به ادوات و تجهیزاتی که " قدرت بالای نابودی و حرکت و قدرت برای بقا دارند " تکیه شود، چرا که ارتش انتظار دارد میزان فرسایش در بین نیروهایش باید به پایین ترین سطح برسد، و این امر از طریق به کارگیری سامانه های دفاعی پیشرفته محقق می شود.

در این نظریه جدید به فرماندهان میدانی اجازه تصمیم گیری های آنی داده می شود، همچنین شرایطی را برای این فرماندهان فراهم می سازد تا با انجام یک سری اقدامات زمینی در برابر دشمن، توزان را از طرف مقابل سلب نمایند، چرا که " آیزنکوت " از ارتش اسرائیل می خواهد، در روزهای نخست نبرد هزاران هدف را به صورت همزمان نشانه روند و در روزهای بعد توجه خود را تنها به صدها هدف به صورت روزانه متمرکز کنند. 

فصل چهارم :

در این فصل به مفهوم فرماندهی کل و اصول فرماندهی و سلطه اشاره شده است، چرا که این مفاهیم اصول اولیه فرماندهی و سلطه را در نبرد تعیین می کنند، و این امر باعث فعال شدن ارتش با انگیزه ای بالاتر در تمام جبهه های نبرد می گردد، که از این میان می توان به دفاع سنتی از مرزها و دفاع در برابر تهدیدهای موشکی و خمپاره ای و مانورهای زمینی اشاره کرد، البته در این فصل همچنین به فعال کردن نیروهایی ویژه در عمق دشمن هم تاکید شده است، همچنین در این فصل خواهان توسعه توانایی ها در برابر کشورهایی شده است که با اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) مرزهای مشترکی ندارند.

فصل پنجم :

در این فصل هم که آخرین فصل در این سند راهبردی نظامی اسرائیل به شمار می آید، به موضوع سرمایه های انسانی توجه شده است، چرا که به عقیده اسرائیل فرماندهی نظامی می تواند همه چیز را برای دفاع از شهروندان و ارتش و کارکنانش ذخیره کند و این امر مستلزم ایجاد انگیزه رزمی و اقدام فعال برای هریک از این نیروهاست.

در نتیجه باید گفت که اسرائیل بخش اعظم امکانات مالی و معنوی خود را برای ارتش خود می داند، ارتشی که شدیدترین و بی رحمانه ترین نبردها را خواه در لبنان یا غزه به راه انداخت و هدف این ارتش تحقق اهداف تعیین شده برای این رژیم بوده است.

سوم : راز مربوط به فاش ساختن این سند مهم برای همگان چیست ؟

امیر آرون تحلیلگر امنیتی نشریه صهیونیستی " هاآرتص " در این باره معتقد است، این سند در حقیقت بیانگر عقیده " ایزنکوت " است، عقیده جنگی وی بوده و فاش کردن این امر برای همگان نشان دهنده این مساله است که ارتش تنها متعلق به این نهاد نظامی نیست.

آرون در این باره معتقد است، این جامعه ( صهیونیستی ) با مواضعی که از خود نشان می دهد، در بودجه و در روحیه نظامیان چه سرباز و چه نیروی ذخیره ارتش تاثیر گذار است، از این رو این سند سه سطح از فرماندهی را نشان می دهد، سطح نخست ریاست ستاد مشترک ارتش است، که به مثابه فرمانده ارتش است، و سطح دوم دولت ( رژیم ) است که فرمانده رئیس ستاد مشترک ارتش است، و سطح سوم جامعه هستند که فرمانده دولت ( رژیم ) هستند.

از این رو این سند به این موضوع اشاره دارد که واحد فرماندهی در داخل ارتش باید به گونه ای باشد که قادر باشند با حمایت و پشتیبانی در تصمیم گیری ها در زمان نبرد مشارکت داشته باشند و یک فرمانده ارتش در این زمینه آزادی عمل پیدا کند، از این رو هر فرمانده ای که توان و انگیزه کافی را در خود احساس کند، می تواند تصمیم های مختلف را در زمان مناسب براساس برنامه ریزی اولیه داشته باشد.

یکی دیگر از عللی که باعث شده است این سند محرمانه برای عامه مردم فاش شود، در این است که از این طریق ارتش اسرائیل می تواند بین نظرات و انتظارهای خود با نظرات و توقعات جامعه صهیونیستی نزدیکی ایجاد کند، یعنی شهرک نشینان هم بدانند چه مسائلی را ارتش می تواند انجام دهد و چه مسائلی را نمی تواند انجام دهد، از این رو کارشناسان بر این باورند که فاش کردن این اسناد باعث ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر بین شهرک نشینیان و مسئولان خواهد شد، بخصوص بعد از تجارب گذشته از جنگ‌های قبلی انجام چنین اقدامی ضرورت بیشتری یافته است.

چهارم :

اساس اقدامات آتی نظامی اسرائیل بر چه نظریه ای استوار خواهد بود؟

گفته می شود که نظریه جنگی اسرائیل از ابتدا براساس این اصل پایه ریزی شده بود که خطرهایی اسرائیل را تهدید می کند، از این رو ممکن است با حمله ای فراگیر از سوی تمام دشمنان پیرامونش روبه رو شود، اما امروزه این خط مشی و نظریه به گفته آرون تحلیلگر مسائل امنیتی در نشریه صهیونیستی " هاآرتص " تغییر یافته است، چرا که اسرائیل اکنون با مصر و اردن سازش کرده است، و از نظر اسرائیل امروزه سوریه جزو " کشورهای بی تاثیر در حال تجزیه " در آمده است.

آرون همچنین مدعی شده است که ایران هم اکنون برای مدتی تا سال 2025 خطری برای این رژیم محسوب نمی شود، از این رو اکنون اسرائیل دشمنان خود را براساس راهبرد جدید تنها در حد سازمان های اسلامگرا می داند که در حد دولت و نظام نیستند.

البته این امر درباره " داعش " صدق می کند، اما با این اوصاف تمام توجه اسرائیل براساس راهبرد جدید متوجه " حزب الله " و " حماس " است، از این رو هم اکنون سناریوی تدارک دیده شده اصلی برای ارتش اسرائیل جنگ و نبرد با این جنبش‌هاست.

در این راستا یک اصلاحی هم در مفهوم پیروزی و تفسیر آن صورت پذیرفته است، چرا که اکنون این واژه به معنی " تحقق خواسته های سیاسی تعیین شده در نبردهای نظامی است، به گونه ای که منجر به بهبود اوضاع امنیتی بعد از رویارویی شود "، اما جزئیات دست آوردها دیگر دربرگیرنده نابودی " حزب الله " در لبنان یا " حماس " در غزه یا حتی سلطه و یا اشغال مداوم بخش هایی از اراضی که از سوی اسرائیل در این جبهه ها اشغال می شود نیست.

انتهای پیام /

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:20

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:20

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ششمین همایش "غزه؛ نماد مقاومت" که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: قیام در راه خدا چه گروهی و چه انفرادی یک تکلیف الهی است و این سفارش و نصحیت امام(ره) به امت اسلامی بود.

وی افزود: تکلیف الهی را باید انجام داد و نیاز به حساب و کتاب ندارد، اما باید برای اجرای بهتر آن تفکر کرد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: ماجرای مقاومت که جهان را به هم ریخته و منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و تداوم دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سال 86 اوج محاصره نظامی علیه ایران بود؛ آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد تا به ایران برسد و دست به محاصره نظامی زد، اما آنها ترسیدند. مقاومت ملت عراق و ایران و آمادگی نیروهای مسلح آنها را ترساند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:20

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه در مصاحبه با رویترز، ادعا کرد: اگر ایران از منابع مالی حاصل از لغو تحریمها برای فعالیت های خرابکارانه استفاده کند، لغو تحریمها علیه تهران تحولی خطرناک خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که "اگر ایران بتواند علی رغم توافق هسته ای به بمب اتمی دست یابد، آیا عربستان نیز برای دستیابی به یک بمب اتمی تلاش خواهد کرد؟"، گفت: عربستان سعودی برای دفاع و حمایت از مردم خود هر اقدامی را انجام خواهد داد. من فکر نمی کنم این منطقی باشد که از ما انتظار داشته باشید تا درباره چنین مساله ای به طور علنی صحبت کنیم و فکر نمی کنم این مساله منطقی باشد که انتظار داشته باشید من به این سئوال پاسخ دهم.

رویترز نوشت این نخستین اظهار نظر مستقیم الجبیر به لغو تحریمهای ایران است. ریاض به شدت نگران این مساله است که لغو تحریمهای ایران موجب افزایش نفوذ و تسلط تهران بر خاورمیانه شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد: این بستگی دارد که منابع مالی حاصل از لغو تحریمها در کجا استفاده شود. اگر ایرانی ها بخواهند از فعالیت های خرابکارانه حمایت کنند، این منفی خواهد بود و  یک عقبگرد به شمار می رود. اگر آنها بخواهند از این منابع مالی برای ارتقای سطح استانداردهای زندگی مردم ایران استفاده کنند، آنگاه این مساله مورد استقبال قرار می گیرد.

اظهارات جبیر در حالی مطرح می‌شود که ریاض تامین فکری و مالی گروه‌های افراطی و تکفیری منطقه از جمله داعش و القاعده را بر عهده دارد.

جبیر در ادامه در خصوص نقش آمریکا در خاورمیانه نیز گفت که وی معتقد نیست واشنگتن در حال عقب نشینی از منطقه خاورمیانه است ولی جهان از تنها ابرقدرت انتظار دارد تا ثبات را برقرار کند.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:25

"ویبرن  ویزر" کارشناس سیاسی اتریشی و از موسسان کمیته حقیقت یاب حوادث 11 سپتامبر سال 2001 در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه دو تفاوت عمده در کاراکتر و امتداد مفهوم تروریسم که توسط مردم در کشورهای غربی و اسلامی احساس می‌شود ارائه کرده است.

رهبر ایران از جوانان غربی خواسته تا تروریسم و سرکوب را در هر جایی از جهان محکوم کنند

وی در ادامه گفت: بر اساس نامه رهبر ایران، مسلمانان مدت‌ها و بیش از کشورهای غربی، قربانیان تروریسم هستند. جدای از دورویی غرب ( و موسسات بین‌المللی که توسط غربی‌ها هدایت می‌شود) در قبال سیاست‌های اسرائیل، وی از جوانان خواست تا این رفتار را تغییر داده و تروریسم و سرکوب را در هر جایی که اتفاق می‌افتد محکوم کنند.

بسیاری از گروه‌های تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی تشکیل شده‌اند

این کارشناس سیاسی غرب در ادامه این مصاحبه گفت: من معتقدم که بسیاری از گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش توسط سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی کشورهای غربی ایجاد و پرورش می‌یابند. در واقع این سازمان‌ها بهانه‌ای برای ادامه یافت جنگ‌ها در جهان و از بین رفتن آزادی در تمامی کشورها هستند. این جنگ‌ها در راستای منافع شرکت‌های تجاری بزرگ بوده که ارتباط بی پایانی با گریه‌های تصنعی برخی سازمان‌ها دارند.

داعش بخشی از استراتژی آمریکا برای تحریک جنگ در هر منطقه از جهان است

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نقش آمریکا و برخی کشورهای غربی در ایجاد و تسلیح داعش گفت: تردیدی وجود ندارد که تمامی این گروه‌های تروریستی بخشی از استراتژی آمریکا و متحدانش برای تحریک جنگ در هر منطقه از جهان و در هر زمان ممکن است. در گذشته این گروه‌ها توسط متحدان آمریکا به صورت آشکارا یا پنهانی مسلح و تامین مالی می‌شدند.

انتهای پیام/.

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:25

تغییر قیمت لحظه نوع
(0.08%) 3 3,600 دلار
(0.13%) 5 3,955 یورو
(-0.19%) -10 5,170 پوند
(-0.3%) -3 985 درهم امارات
(0.11%) 10,000 9,170,000 سکه بهار آزادی
(0.05%) 5,000 9,200,000 سکه طرح جدید
(-0.21%) -10,000 4,650,000 نیم سکه
(0.4%) 10,000 2,520,000 ربع سکه
(-0.58%) -10,000 1,710,000 سکه گرمی
(0.02%) 200 933,600 گرم طلای 18
(0.02%) 300 1,244,500 گرم طلای 24
(0.02%) 1,000 4,048,000 مثقال طلا
(0.01%) 16 1,092.86 انس طلا*
(-0.02%) -20 824.00 پلاتین*
(0.07%) 1 14.08 انس نقره*
بروزرسانی: چهارشنبه ۳۰ دی - ۰۸:۳۱

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:11

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران طی جلسه‌ای با رئیس پلیس تهران بزرگ و 90 نفر از روسای کلانتری‌های تهران که عصر  سه‌شنبه (29/10/1394) در مجتمع فرهنگی – ورزشی شهید بهشتی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع)  اظهار کرد: تشکیل چنین جلساتی در روابط بین پلیس و مراجع قضایی تأثیرگذار و سرآغاز خوبی خواهد بود.

دادستان تهران با بیان اینکه حمایت از حقوق مردم مورد توجه نظام حقوقی ایران است، گفت: قانون اساسی، قانون  حفظ حقوق شهروندی و قانون آیین دادرسی کیفری، بر حقوق شهروندی و حمایت از حقوق مردم  و متهمان تأکید دارند و بر همین مبنا حق نظارت دادستان بر ضابطین پیش‌بینی شده و پلیس باید تحت نظارت دادستان اقدام نماید.


وی افزود: پلیس باید گزارش وقوع جرایم را به دادستان ارائه دهد و این امر در سالیان گذشته صورت می‌گرفته ولی در حال حاضر اینگونه نیست. دولت‌آبادی یکی از وظایف پلیس را اعلام آمار جرائم را برشمرد.

جعفری دولت‌آبادی به برخی وظایف پلیس مانند احضار متهمان و ابلاغ احکام اشاره کرد و افزود: پلیس دارای برخی وظایف اجتماعی، سیاسی و امنیتی است. به عنوان مثال اگر تجمعی در مقابل یک مرجع رسمی کشور روی دهد نوع وظیفه پلیس متفاوت خواهد بود و پلیس باید آمادگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

دادستان تهران با اشاره به برخی تجمعات غیرقانونی اخیر در تهران گفت: پلیس باید از شکل گیری این‌گونه تجمعات و اقدامات برخلاف قانون جلوگیری کند تا زمینه هجمه علیه پلیس فراهم نشود.

جعفری دولت‌آبادی گفت: پلیس موظف است هر حادثه مهمی را که متضمن جرم است به دادستان اعلام کند تا دادستان درجریان امور قرار گیرد و بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون تعدادی از سارقان و متهمان در درگیری با پلیس کشته شده‌اند که از پلیس می‌خواهیم در این زمینه شرایط مندرج در قانون نحوه به‌کارگیری سلاح را رعایت کند.


وی در ارتباط با بازدید دادستان از کلانتری‌ها، اظهار کرد: طبق قانون بازدید از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها ضروری است چرا که یکی از نقاط آسیب‌پذیر بازداشتگاه‌ها هستند و باید در این زمینه نظارت جدی‌تری توسط دادستان‌ها صورت گیرد.

دادستان تهران به الزامات قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: در این قانون نسبت به گذشته ، نظارت مستمر و فعال در مورد ضابطین پیش‌بینی شده و وظایف ضابطین مشخص شده است.


جعفری دولت‌آبادی گفت: سیاست دادستانی در قبال ضابطین مقابله و خصومت با پلیس نیست و از طرفی نمی‌تواند همراه با تعارف و خواهش باشد. مبنای کار دادستانی در این زمینه، اقدام و انجام وظیفه در چهارچوب مقررات بوده و قانون وظایف و اختیارات ضابطین را مشخص کرده است. 

وی با اشاره به پیامدهای برخی جرایم گفت: مردم در جرائمی مانند سرقت و شرارت برای حفظ اموال و تأمین امنیت توقع بیشتری از پلیس دارند.

دولت‌آبادی تأکید کرد:  پلیس باید با همکاری سرپرستان دادسراها سارقانی که حکم محکومیت دارند را دستگیر کند و امیدواریم با این اقدام امنیت بیشتری در مورد اموال و نفوس مردم فراهم شود و مجرمین باید بدانند راه مفری برایشان وجود ندارد.

دادستان تهران اعلام کرد: در زمینه مقابله با جرایم خلاف عفت، جمع‌آوری ماهواره و تبلیغات غیرمجاز در ماهواره در چهارچوب قانون آیین دادرسی کیفری اقدام خواهیم کرد.


وی اظهار امیدواری کرد امسال شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:11

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در مرحله هیئت‌های نظارت، 40 درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: از 12هزار نفر داوطلب این انتخابات حدود 26 درصد رد صلاحیت و صلاحیت 28 درصد نیز احراز نشده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه گروهی از داوطلبان از انتخابات انصراف داده‌اند، تصریح کرد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، هیئت نظارت 46 درصد و در دوره هشتم 40 درصد صلاحیت داوطلبان را تأیید کرده بود.

احتمال احراز صلاحیت 15درصد از داوطلبان در مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: احتمال دارد در مرحله بعدی که شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند حدود 10 تا 15 درصد به داوطلبان تأیید صلاحیت شده اضافه شوند.

ره‌پیک با تأکید بر اینکه صلاحیت‌ها باید با قانون تطبیق داده شود، گفت: بیش از 8700 نفر از کسانی که داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند برای نخستین بار است که در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بیش از سه‌هزار نفر نیز سابقه شرکت در انتخابات مجلس را داشته‌اند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با تأکید بر اینکه معیار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات قانون است، افزود: اگر در قانون شرایطی برای احراز صلاحیت باشد شورای نگهبان به آن عمل می‌کند.

تعداد زیادی از داوطلبان ردصلاحیت‌شده عضو هیچ جناح و گروهی نیستند

ره‌پیک با بیان اینکه در بندهای قانون برای بررسی صلاحیت‌ها چیزی به‌عنوان جناح سیاسی نیست و معیارهای قانونی ربطی به این بحثها ندارد، گفت: بیشتر افرادی که احراز نشدن صلاحیت آنها مشخص شده است کسانی هستند که برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده‌اند و ممکن است در جناح بندی‌ها حضور نداشته باشند.

رایزنی رسمی با شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها صورت نگرفته است

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در زمینه رایزنی اشخاص با شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها گفت: رایزنی رسمی با شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها وجود نداشته، البته ممکن است به‌طور طبیعی برخی افراد با برخی اعضای شورای نگهبان تماس‌هایی داشته باشند.

ره‌پیک افزود: اطلاعی از تشکیل گروهی برای رایزنی با شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی نداریم و رایزنی که در آن بنشینیم و تفاهم کنیم موضوعیت ندارد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: هیچ رایزنی نیز از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان وجود نداشته است.

ره‌پیک تأکید کرد: فرقی میان بررسی صلاحیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی با داوطلبان دیگر وجود ندارد و ممکن است نماینده‌ای از زمان تأیید صلاحیت گذشته‌اش تا کنون کاری انجام داده باشد که صلاحیت آن رد شده باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: ممکن است در دوره گذشته فردی رد صلاحیت شده باشد و با گزارش مراجع قضایی، امنیتی یا اتفاق افتادن محکومیت وی، آن داوطلب تأیید صلاحیت شود.

روش بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت

ره‌پیک افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس استعلام مراجع چهارگانه، تحقیقات و بررسی هیئت نظارت و با توجه به محتویات پرونده آن فرد است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره بررسی التزام عملی داوطلب به ولایت فقیه گفت: مبنای تشخیص برای تصمیم گیری مستندات پرونده داوطلب است و ممکن است دستگاهی گزارش داده باشد که داوطلب بر اساس اظهارات یا مکتوب یا گزارشی التزام عملی به ولایت فقیه ندارد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: برای شورای نگهبان سلایق معیار نیست و بر اساس قانون عمل می‌شود.

بررسی صلاحیت‌های نامزدهای خبرگان در اواخر کار آزمون شفاهی است

ره‌پیک درباره بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان نیز گفت: آزمون کتبی مشخص شده و اکنون بررسی صلاحیت‌ها در اواخر کار آزمون شفاهی است.

وی افزود: تشخیص اینکه داوطلبی شرط علمی را برای نامزدی در انتخابات خبرگان داشته باشد یا نه به‌عهده فقهای شورای نگهبان است و این شورا به کسانی که باید در آزمون کتبی و شفاهی اجتهاد شرکت می‌کردند اعلام کرده است.

ره‌پیک گفت: مبنا برای مشخص شدن شرط علمی داوطلبان خبرگان برای شورای نگهبان آزمون بوده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: شورای نگهبان افزون بر صلاحیت علمی داوطلبان خبرگان، دیگر شرایط آنها را نیز بررسی می‌کند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات اشکال‌هایی دارد که مسیر اصلاح آن، ارائه لایحه یا طرح است.

ره‌پیک افزود: شورای نگهبان می‌تواند اصلاح قانون انتخابات را توصیه کند و این کار را کرده است.

وی گفت: معمولاً دوستان مجلس نزدیک انتخابات بحث اصلاح قانون انتخابات را مطرح می‌کنند و اصلاحاتی را انجام می‌دهند که ممکن است کافی نباشد.

اعضای تشکیلات غیرقانونی و هواداران آنان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: بر اساس بند 30 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که عضو تشکیلات غیرقانونی یا هواداران آنها باشند نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که اگر پیش از نام‌نویسی این افراد از نام‌نویسی آنها جلوگیری شود بحث رد صلاحیت آنها پیش نمی‌آید.

وی اشکال‌های قانون انتخابات را در زمینه ورود داوطلبان برای نام‌نویسی و مدت بررسی صلاحیت‌ها دانست.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره اظهار وزیر کشور مبنی بر هماهنگی هیئت‌های اجرایی و نظارت گفت: نشست‌هایی برای هماهنگی برگزار شد اما بخشی از آنها ازجمله چگونگی احراز و عدم‌احراز صلاحیت داوطلبان، اجرایی نشد.

ره‌پیک افزود: در هیئت‌های اجرایی فقط 800 نفر از داوطلبان رد صلاحیت شدند که برای احراز صلاحیت بیشتر داوطلبانی که تأیید صلاحیت شده بودند سابقه‌ای وجود نداشت. برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط داوطلبان باید احراز شود.

تاکنون تصمیم نهایی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی گرفته نشده است

ره‌پیک درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز گفت: بحث فنی، خلأهای قانونی و مشکلات زمان اجرا ازجمله مسائل و موانع برگزاری انتخابات الکترونیکی است و تاکنون تصمیم نهایی درباره برگزاری این نوع انتخابات گرفته نشده است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: ممکن است انتخابات الکترونیکی در سطوحی که شرایط آن وجود دارد برگزار شود.

وی گفت: در چند روز آینده نتیجه نهایی درباره انتخابات الکترونیکی مشخص می‌شود.
منبع: مهر

انتهای پیام/*

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:11

تغییر قیمت لحظه نوع
(-0.06%) -2 3,600 دلار
(0.13%) 5 3,955 یورو
(-0.19%) -10 5,170 پوند
(-0.3%) -3 985 درهم امارات
(0.11%) 10,000 9,170,000 سکه بهار آزادی
(0.05%) 5,000 9,200,000 سکه طرح جدید
(-0.21%) -10,000 4,650,000 نیم سکه
(0.4%) 10,000 2,520,000 ربع سکه
(-0.58%) -10,000 1,710,000 سکه گرمی
(0.02%) 200 933,600 گرم طلای 18
(0.02%) 300 1,244,500 گرم طلای 24
(0.02%) 1,000 4,048,000 مثقال طلا
(0.05%) 55 1,091.84 انس طلا*
(-0.18%) -150 826.80 پلاتین*
(-0.21%) -3 14.06 انس نقره*
بروزرسانی: چهارشنبه ۳۰ دی - ۰۶:۰۱

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 8:46

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران طی جلسه‌ای با رئیس پلیس تهران بزرگ و 90 نفر از روسای کلانتری‌های تهران که عصر  سه‌شنبه (29/10/1394) در مجتمع فرهنگی – ورزشی شهید بهشتی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع)  اظهار کرد: تشکیل چنین جلساتی در روابط بین پلیس و مراجع قضایی تأثیرگذار و سرآغاز خوبی خواهد بود.

دادستان تهران با بیان اینکه حمایت از حقوق مردم مورد توجه نظام حقوقی ایران است، گفت: قانون اساسی، قانون  حفظ حقوق شهروندی و قانون آیین دادرسی کیفری، بر حقوق شهروندی و حمایت از حقوق مردم  و متهمان تأکید دارند و بر همین مبنا حق نظارت دادستان بر ضابطین پیش‌بینی شده و پلیس باید تحت نظارت دادستان اقدام نماید.


وی افزود: پلیس باید گزارش وقوع جرایم را به دادستان ارائه دهد و این امر در سالیان گذشته صورت می‌گرفته ولی در حال حاضر اینگونه نیست. دولت‌آبادی یکی از وظایف پلیس را اعلام آمار جرائم را برشمرد.

جعفری دولت‌آبادی به برخی وظایف پلیس مانند احضار متهمان و ابلاغ احکام اشاره کرد و افزود: پلیس دارای برخی وظایف اجتماعی، سیاسی و امنیتی است. به عنوان مثال اگر تجمعی در مقابل یک مرجع رسمی کشور روی دهد نوع وظیفه پلیس متفاوت خواهد بود و پلیس باید آمادگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

دادستان تهران با اشاره به برخی تجمعات غیرقانونی اخیر در تهران گفت: پلیس باید از شکل گیری این‌گونه تجمعات و اقدامات برخلاف قانون جلوگیری کند تا زمینه هجمه علیه پلیس فراهم نشود.

جعفری دولت‌آبادی گفت: پلیس موظف است هر حادثه مهمی را که متضمن جرم است به دادستان اعلام کند تا دادستان درجریان امور قرار گیرد و بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون تعدادی از سارقان و متهمان در درگیری با پلیس کشته شده‌اند که از پلیس می‌خواهیم در این زمینه شرایط مندرج در قانون نحوه به‌کارگیری سلاح را رعایت کند.


وی در ارتباط با بازدید دادستان از کلانتری‌ها، اظهار کرد: طبق قانون بازدید از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها ضروری است چرا که یکی از نقاط آسیب‌پذیر بازداشتگاه‌ها هستند و باید در این زمینه نظارت جدی‌تری توسط دادستان‌ها صورت گیرد.

دادستان تهران به الزامات قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: در این قانون نسبت به گذشته ، نظارت مستمر و فعال در مورد ضابطین پیش‌بینی شده و وظایف ضابطین مشخص شده است.


جعفری دولت‌آبادی گفت: سیاست دادستانی در قبال ضابطین مقابله و خصومت با پلیس نیست و از طرفی نمی‌تواند همراه با تعارف و خواهش باشد. مبنای کار دادستانی در این زمینه، اقدام و انجام وظیفه در چهارچوب مقررات بوده و قانون وظایف و اختیارات ضابطین را مشخص کرده است. 

وی با اشاره به پیامدهای برخی جرایم گفت: مردم در جرائمی مانند سرقت و شرارت برای حفظ اموال و تأمین امنیت توقع بیشتری از پلیس دارند.

دولت‌آبادی تأکید کرد:  پلیس باید با همکاری سرپرستان دادسراها سارقانی که حکم محکومیت دارند را دستگیر کند و امیدواریم با این اقدام امنیت بیشتری در مورد اموال و نفوس مردم فراهم شود و مجرمین باید بدانند راه مفری برایشان وجود ندارد.

دادستان تهران اعلام کرد: در زمینه مقابله با جرایم خلاف عفت، جمع‌آوری ماهواره و تبلیغات غیرمجاز در ماهواره در چهارچوب قانون آیین دادرسی کیفری اقدام خواهیم کرد.


وی اظهار امیدواری کرد امسال شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

انتهای پیام/

- - , .

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 8:46